Et plug-in gør WAGO's controllere IoT-klar

Ved hjælp af en simpel MQTT-softwareopgradering kan enhver WAGO PFC omdannes til en IoT-controller med cloud-forbindelse.

Virksomhedssucces med cloud

Registrering, digitalisering og forbindelse af dataprofitabilitet – dette er kernekonceptet bag industri 4.0. En simpel softwareopgradering omdanner WAGO PFC100- og PFC200-controllere til IoT-controllere, der overfører data fra feltniveau til cloud, hvor disse data kan samles og bruges til analyseformål. Det skaber ægte værditilvækst for virksomheder – hvad enten det bruges til at øge effektiviteten ved egenproduktion, implementering af energistyring i bygninger eller yderligere udvikling af slutkundeservice. Eksisterende systemer bliver også IoT-klar, hvilket gør dem bæredygtige ud i fremtiden. WAGO's PFC-controllere danner dermed basis for en bæredygtig virksomhedsverden.

Fleksibel og designet til fremtiden

Med blot nogle få trin kan både WAGO PFC100- og PFC200-controllere omdannes til en IoT-enhed ved at installere en firmwareopdatering og programmere en IEC-applikation med tilhørende bibliotek. Hvis man følger disse trin, kan statusoplysninger såsom Run/Stop, forbindelsesstatus, enhedsoplysninger samt variabler defineret i IEC-programmet overføres til cloud'en og visualiseres. Kunden kan beslutte, om controlleren skal sende data til Microsoft Azure, Amazon Web Services eller IBM Bluemix. Forbindelser til tredjemandsløsninger vil også være muligt i fremtiden takket være den standardiserede MQTT-protokol. Data overføres i JSON-filer (JavaScript Object Notation), og linket er krypteret med TLS.

systemgrafik-mqtt_2000x1125px.jpg

Data kan overføres sikkert fra feltniveau til cloud'en via MQTT-interfacet.

Brugeren kan let køre softwareopdateringen i en webbrowser ved hjælp af WAGO's Web-Based Management-system (WBM). Biblioteker til CoDeSys 2.3 og e!COCKPIT medfølger også. Cloud-forbindelsesdata konfigureres også ved hjælp af WBM. De variabler, der overføres til cloud'en, kan defineres ved hjælp af IEC-programmet – programmøren styrer altid.

Anbefalet læsning

Ideer til morgendagens udfordringer

Energistyring

Identificer og udnyt potentiale

Det er godt for miljøet og virksomheden at spare på energien. Det kan give et bæredygtigt overskud at udføre de rigtige analyser og tage de rigtige skridt. WAGO er din partner ved effektiv energistyring.

energiemanagement_titel-energiedatenmanagement_2000x2000.jpg
Lighting management

Den intelligente løsning til belysningscontrollere

Få belysning hurtigere op at køre, og nedbring produktionsomkostninger helt enkelt: WAGO gør det muligt!

building_licht_lichtmanagement_tablet_2000x1500.jpg

WAGO-løsninger

Dette er måske også interessant for dig

Kraftforsyning

Ind i den digitale fremtid

For at kunne holde styr på den stigende decentralisering og ustabilitet for vedvarende energiformer skal komponenterne i et el-system være forbundet til hinanden på tværs af sektorer. WAGO's højteknologiske controllere og ekspertise understøtter dette.

brancheneinstiege_energie_2000x1500.jpg
Marine og offshore

Sikkert på vej ude på det binære hav

Med øget digitalisering og netværksforbindelser på skibe øges også risikoen for cyberkriminalitet. Med WAGO kan du klare udfordringerne ved moderne skibsfart og øge mulighederne ved Maritime 4.0.

brancheneinstiege_marine_2000x1500.jpg